Csomagolástervezés trendek 2021

A privatelabel kifejezés azoknak lesz ismerős, akik ez e-kereskedelemben mozognak otthon. Ez a saját dizájn megtervezését jelenti, azt, hogy a cégünk arculata pár másodperc alatt felismerhető. Ha belegondolunk, hogy miként alakult a tavalyi év, akkor teljesen elvárható, hogy 2021-re az internetes eladások még jobban megugorjanak. A változás szele az arculattervezésen túl csomagolási trendekben is látható, így biztosak lehetünk benne, hogy érdekes évnek nézünk elébe.  Melyik csomagolásdizájn lesz a legfelkapottabb? Milyet tervezzünk 2021-ben?

Nézzük!


Az apró mintás illusztrációk

Az egyik biztos befutó az apró illusztrációkat tartalmazó csomagolástervezés. Ezek gyakran leegyszerűsített, már-már absztrakt formákból állnak, amik sejteni engedik a csomag tartalmát. Idén is fontos lesz a jó színválasztás, úgy tűnik, hogy előtérben maradnak a pasztell árnyalatok. Ha például bio teát akarunk becsomagolni, akkor választhatjuk a mohazöld alapszínt. Viszont ahelyett, hogy egyszerűen rárajzolnánk egy teafiltert, négyszögeket és csészére emlékeztető formákat tudunk rátenni.


Az apró mintás illusztrációk


Az örök nyertes: vintage

2021-ben biztosan visszatér a vintage. Minden bizonnyal sok régi hatású fényképpel és illusztrációval fogunk találkozni, ami a régi iskolánkat vagy az egykori kedvenc fagyizónkat fogja az eszünkbe juttatni. Tény és való, hogy nem nevezhetjük újdonságnak ezt a fajta csomagolásdizájn-t, viszont érdemes az összhangra is kellő figyelmet fordítani. Használjuk ki a textúrákat, a formákat és a képválasztékot, legyen valami köze a kinézetnek a csomag tartalmához.


Az örök nyertes: vintage


Leegyszerűsített geometria

Ha privatelabelben utazunk, és egyedi kinézetre vágyunk, akkor idén is sikerünk lehet a leegyszerűsített formákkal. A geometria azonnal modern hangulatot kelt, amit ráadásul könnyebben lehet megtervezni. Egyszerű négyzetekből és háromszögekből is lehet figyelemfelkeltő csomagolást készíteni, ahol az élek valójában a minta részét képezik. Szintén ábrázolhatjuk a csomag tartalmát, de itt megengedett az absztrakt elgondolás is. Ha tartós benyomást akarunk kelteni, akkor ezzel próbálkozzunk.


Leegyszerűsített geometria


A festéktextúrák

A képzőművészet soha nem megy ki a divatból. Az emberek még ma is megcsodálják a festéktextúrákat és az egymáshoz illeszkedő színeket. Lehet az tempera, vízfesték és olajfesték is, mert csak a mintára kell koncentrálni. Nem szükséges létező formák festése, elég, ha az érzést átadja. Ez a fajta csomagolástervezés már önmagában műalkotásnak számít, és az emberek biztos emlékezni fognak rájuk. Mi is nagyon szeretjük ezt a csomagolás tervezési stílust.


A festéktextúrák


Az anatómia

Mit tegyünk, ha valami igazán feltűnőre vágyunk? Keressünk egy jó alapszínt, majd tegyünk ár egy olyan anatómiai illusztrációt, ami mérnöki tervrajznak tűnik. Képzeljünk el egy olyan mézre készült csomagolást, ahol a mohazöld alapszínen anatómiai pontossággal megrajzolt méh látható. Az állat minden egyes végtagja pontos mása a valóságnak. Feltűnő, nem? Persze ez nemcsak állatokra igaz, készíthetünk virágokról, épületekről, szinte bármiről, ami passzol a termékhez. A fehér alap ráadásul olyan érzetet fog kelteni, mintha egy tudományos kiadványt fognánk a kezünkben.


Az anatómia


A név hatalma

A csomagdizájn alapja ma is lehet a logó vagy a cégnév. Ilyenkor olyan tervekkel kell előállni, amik kreatívak, figyelemfelkeltőek. Ha a nevet választjuk, akkor legyen hatalmas, terítse be a csomagot. Kerüljük a hagyományos megoldásokat, és tegyük élővé a márkát. Ennél a csomagolásnál biztosan észre fogják venni a nevet, és hogy mit tartalmaz pontosan, így növelik a márka ismertségét.


A név hatalma


Legyen egy szín

Végül, de nem utolsó sorban meg kell említeni azokat a csomagolásokat, ahol csak egy színt használnak, és arra írják rá a termék nevét. Ezek a minimalista tervek is felkapottak lesznek 2021-ben.


A név hatalma