Egyik legkelendőbb kereskedelmi termékek közé tartoznak a bio termékek. De miért?
A bio termékek sikerességét igazolja, hogy mára a világon már több mint 30 millió hektáron zajlik biogazdálkodás, amely az ezredfordulóhoz képest csaknem kétszeres növekedést mutat. A bio termékek sikerét mérhetjük az évenkénti 10% -os eladási növekedésben is. Ez köszönhető a környezettudatosság egyre nagyobb térnyérésének, mely kitűzött célja az egyszer használatos, nem lebomló, egészségeteln kereskedelmi termékek kiiktatása, és a természet pusztító jellegű kizsákmányolásának megakadályozása.
Brand, amely csak a Bio termékeké!
A növekedő igényeknek köszönhetően szerencsére egyre gyakrabban találkozunk bio termékekkel a kereskedelmi polcokon. Természetesen ezekhez is kialakult a populáris image, mely azonnal felismerhetővé és szerethetővé teszi ezeket a termékeket.
Bio termékek termékcsomagolása, csomagolástervezés (Világmegmentő gazdálkodás és termékcsomagolás)
Egyre több gyártó ismerte fel, mekkora igény lett manapság az újrahasznosítható csomagolásokra. Az újrahasznosított műanyag mellett hatalmas erővel tör fel a lebomló, szintén bio gazdálkodásból származó, valamint az újrahasznosított papírból készült csomagolástípus is. A legújabb felmérések szerint 2021-es tendencia, hogy már nemcsak az számít, hogy egészségmegőrző és vegyszermentes legyen egy minőségi termék, hanem az is fontossá vált, hogy a termék mekkora hatással van az ökoszisztémára. Ezért ha ön bio terméket akar forgalomba hozni, a legfontosabb teendő a tájékozódás ezen téren, de legújabb trendekben tapasztalt marketing cég tanácsát is kikérheti.
Legalapvetőbb elvárások bio termékek csomagolásában:
- a csomagolás legyen lebomló, de legalább újrahasznosítható. (fém, fa, üveg, parafa, papír)
- a jelenlegi tendenciák azt mutatják, hogy a műanyag kiszerelések egyre inkább háttérbe szorulnak.
- hatalmas sikereket érnek el a bio gazdálkodásból származó, színezetlen papír csomagolások.
- kevés festékanyag- nyomdailag ez még olcsóbb is. minél kevesebb színt alkalmazunk annál inkább védjük kürnyezetünket.
Bio termék és logó tervezés ( autentika, ősi szimbólumok, természetesség, kézművesség) , 2021-es bio termékek logói
- Legtöbb esetben a logók ugyanolyan egyszerűek mint maga a bio termékcsomagolás. 1-2 színből állnak, formaviláguk pedig ikonikus, ősi, időtlen és geometrikus szimbólumokból áll.
- Gyakori a tusvonal hatás, a rajzosság, mely érzékelteti az egyediséget, kézművességet, az futószalag gyártástól való elzárkózást.
Formák- ősi szombólumok, egyszerű négyzetek, körök, háromszögek. Tusszerű, lendületes rajzos növények és állatok.
Mitől lesz sikeres egy bio termék? Bio termék és brand.
A brandépítés fontos eleme, hogy azt tegye amit közvetít. Alkalmazkodjon a legújabb követelményekhez, kövesse vagy akár diktálja a trendet. Kommunikáljon a közönséggel és beszéljen működéséről. És ami a legalapvetőbb, ami bio elnevezéssel bír, az tényleg bio legyen. Természetesen ehhez kötődő minősítések igazolják a termékminőséget is.
Továbbá nagyon fontos az online térben való aktivitás. Nemcsak a termékkel és előnyeivel, de akár 1-1 környezetvédelmi megmozdulással is. TV reklámok sajnos nem ösztönöznek még eléggé a környezetvédelemre, de gondoljon csak bele, milyen sikereket érne el egy olyan termékkel, amelynek előállítása az ökoszisztéma megvédése mellett jön létre, vegyszerektől, valamint műanyagoktól és káros mellékhatásoktól mentes.
A brandkialakítás során, gondolni kell arra, hogy a gyakran alkalmazott online térben is megfelelően adjuk át a természetesség érzését. A brand kiegészítői a természetfotókból kiemelt elemek, levelek, erdőháttér, állatok (pl. virágon méhecske). Valamint a természetes és kézműves faktúrák használata (kő, homok, merített papír). Ezek mind segítik a termék minél magasabb szintű piaci elhelyezkedését.